Постигнаха сделка за продажбата на Нова телевизия

0
Divel

Юнайтед Груп, водещ доставчик на телекомуникационни услуги в Югоизточна Европа, обяви официално, че е постигнато споразумение за закупуването на най-голямата българска мултиплатформена медийна компания Нова Броудкастинг Груп от Адванс Медиа груп, съобщиха от телевизията.

Портфолиото на Нова Броудкастинг Груп се състои от 10 телевизионни канала, включително и националната Нова ТВ, най-голямата българска онлайн платформа Нетинфо, която достига до 80% от населението на България всеки месец, както и четири радио станции.

Старско

„Ние сме изключително удовлетворени от постигнатото споразумение. Купуваме успешна компания от двама уважавани предприемачи, която има голям потенциал за растеж като част от Юнайтед Груп. Покупката е в унисон с цялостната стратегия на Юнайтед Груп да се развива едновременно като телекомуникационен и медиен оператор на всички пазари, където присъстваме. Нова Броудкастинг Груп допълва съществуващите медийни канали на групата и съм убедена, че ще постигнем много добра синергия между всички тях, което ще ни даде още по-голяма възможност да инвестираме в локално съдържание и да достигнем бързо и качествено до аудиторията“, коментира главният изпълнителен директор на Юнайтед Груп Виктория Боклаг.

„Тази сделка е голям успех и чудесна възможност за NOVA, нейните зрители и клиенти. Бих искал да благодаря на всички, които ни помогнаха да развием водещата търговска медийна група в България. Сделката с Юнайтед Груп ще осигури последващото развитие на NOVA“, заяви Главният изпълнителен директор на Адванс Медиа Груп Георги Домусчиев.

Инвестицията е четвъртата поред голяма сделка откакто BC Partners придобиха Юнайтед Груп през март 2019 година. Платформата на Юнайтед Груп комбинира водещи телекомуникационни оператори с най-добрите продуценти на съдържание в страните от Югоизточна Европа като част от стратегията за едновременно развитие в телекомуникационния и медийния сектор. Компанията има над 10 милиона клиенти и 11 000 служители.

“Нова телевизия” беше купена от братята Кирил и Георги Домусчиеви през февруари 2019 година, припомня Дневник. Преди това тя бе собственост на шведската MTG, а кандидат за придобиването й бе чешкият бизнесмен Петр Келнер, на когото Комисията за защита на конкуренцията не разреши сделката. Така “Нова броудкастинг груп” (НБГ) получи възможност да придобие пълен контрол над най-голямата онлайн група на българския пазар – “Нет инфо” (в която влизат abv.bg, платформата за видеосъдържание Vbox7, Vesti.bg, Dariknews.bg, Sinoptik.bg, Edna.bg, Gong.bg, Grabo.bg, Trendo.bg и др.).

Сегашният собственик на “Нова броудкастинт груп” – “Адванс Медиа Груп”, е дъщерно дружество на инвестиционния холдинг “Адванс Пропъртис”, собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Точната цена на сделката все още не е известна, но според източници от пазара е между 250 и 300 млн. евро, написа наскоро “Капитал”. Братя Домусчиеви платиха за “Нова броудкастинг груп” 185 млн. евро.

Времето откакто “Нова телевизия” е собственост на братя Домусчиеви беше белязано от напускането на дългогодишни кадри и промяна в медийната политика, която стана твърдо проправителствена.

Оставете Коментар

Предишна публикация:
Лекари и фармацевти получават първи ваксина срещу COVID-19, разделят страната на 6 региона
Официално: В неделя почва доброволното ваксиниране срещу COVID-19 у нас

Общината зарадва с подаръци децата от три социални центъра
Общината зарадва с подаръци децата от три социални центъра

Затвори