Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” е обезпокоена от поредния опасен ЖП прелез преди хасковското село Малево.
Инж. Варужан Апеля се свърза с Xnews.bg, за да изкаже своето безпокойство след публикацията “Снимащ мъж предотврати сблъсък между влак с камион” виж ТУК.
Г-н Апелян предостави разработена концепция от преди 15 години за решение на наболелия проблем от десетилетия в българските железници. Последният тежък инцидент е от 15 януари, когато при челен сблъсък на двата товарни влака между гарите Кремиковци и Световрачене загинаха двама, а шестима пострадаха.
Ето и цялата концепция за превенции на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт”:
Национална политика:
– приемане по-строги законодателни мерки спрямо нарушителите, с цел ограничаване на железопътния вандализъм
– ускоряване на монтажа и употребата на записващи камери на прелезите в страната, като финансирането им бъде подкрепено и от КАТ и Правителството.
– приоритетно откриване на нарушителите и временно отнемане на свидетелствата им
– увеличаване на инвестициите от страна на ИА „Пътна инфраструктура”, свързани с изграждането на по-голям брой надлезни съоръжения особено в по гъсто населени райони и по натоварени железопътни или пътни отсечки.
Дейностти по цялостният проект за кампания на НК ЖИ за безопастност по
прелезите:
– Създаване на публична база данни за статистиката на произшествията по прелезите
– Създаване на публична база данни за нарушителите
– Изготвяне на психо-социален профил на нарушителите
– Изготвяне на PESTEL анализ
– Изготвяне на SWOT анализ
– Създаване на специално място в страницата на НК ЖИ с имформацията за прелезите
Дейностти по кампанията, които могат да бъдат управлявани от Асоциацията:
1. Създаване на интернет банер и сайт (в преговори сме с няколко интернет портала за предоставяне на място за банер срещу техни реклами в района гарови здания). Сайта ще включва представяне на:
– Политиката на НК ЖИ за прелезите
– Представяне на опита на НК ЖИ с прелезите и как тя управлява безопастността им
– Рискове при преминаване през прелезите
– Мерките за ограничаване на риска по прелезите
– Стратегията на НК ЖИ за прелезите
– Важни инициативи и предприети стъпки от НК ЖИ за подобряване на ситуацията
– Канали за информация и обратна връзк
2. Създаване на радио джънгъл по примера на тези NR
http://www.youtube.com/watch?v=t8TqAhqMoGo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=l5EmIxuXGg8&feature=channel_page
3. Създаване на видео клип по примера на NR
http://www.youtube.com/watch?v=31UY5_2ggqQ&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=mxrmx8pgXMM&NR=1
4. Засилване на сътрудничеството с КАТ и проучване на техните проекти и приоритети
за редуциране на произшествията по прелезите.
5. Засилване на сътрудничеството с общинските власти и проучване на техните проекти и
приоритети за редуциране на произшествията по прелезите в границите на населените
места.
6. Засилване на сътрудничеството с Асоциацията на пострадалите от ПТП, Съюза на
автомобилистите в България и други НПО работещи в сферата на безопастността на
движението.
7. Засилване на сътрудничеството с Европейски организации за пътна безопастност,
Харта за пътна безопастност и др.
Инж. Варужан Апеля още през 2010 година е предложил на Национална Компания Железопътна Инфраструктура(НКЖИ)!