БДЖ ще е на печалба за първи път от години

0

За първи път от много години БДЖ ще има счетоводна печалба, заяви председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Григори Григоров.

Григоров бе изслушан в парламентарната Комисия по транспорт, където информира депутатите за начина, по който се развива дружеството.

„Пътнически превози“ запазва приходите на същото ниво, с леко увеличение. Увеличава и пътниците си с около 500 хил. души, което е с около 2,5%. Оперативната печалба на „Пътнически“ превози се запазва в рамките на 20 млн. лв. Субсидията остава неизменна – 175 млн. лв. Капиталовият трансфер, насрочен за ремонт на подвижния състав, е в рамките на 39 млн. лв.“, обясни Григоров.

В „Товарни превози“ също се планират повече приходи, отколкото през изминалата година, с около 15%. „При тях целта е, чрез агресивно поведение на местния пазар, да задържат и надхвърлят 50% пазарен дял. Има един проблем с около 100 млн. лв. дългове, основно към НКЖИ, но тази година, за първи път, тези дългове ще намалеят с около 10 млн. лв.“, увери председателят на съвета на директорите.

Ръководството на БДЖ представи и своите виждани за новия подвижен състав до 2030 г. Анализът на пазара показва, че основната част от приходите на дружеството идват от дългите линии София – Варна и София – Бургас. В тази връзка фокусът върху новия подвижен състав ще попадне върху тези два участъка.

До края на годината предстои да бъде обявена и първата обществена поръчка.

От дружеството се похвалиха, че са намалили и закъсненията на влаковете. „За последните 3 месеца 3 хил. пътници дневно стигат навреме там, за където са тръгнали“, обясни Григори Григоров.

От своя страна изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ инж. Никола Василев отчете, че новото ръководство поставя акцент и върху подобряването на условията на труд на служителите, за което от дружеството стартират няколко програми. От април месец ще заработи и специална бонусна система за заплащането на работещите в „Пътнически превози“.

„Планираме да обновим и системата за резервации. Идеята е да бъде максимално удобна за пътниците, които да могат да си резервират билети или да направят справки на сайта на компанията. Искаме да подобрим и информационното си обслужване офлайн. Стартираме проект за обучение на персонала, който е в директен контакт с пътниците“, поясни инж. Василев. От дружеството предвиждат още на всяка гара да бъде монтирани специални пътни карти, за да могат пътниците с улеснение да планират своите маршрути./БГНЕС

Оставете Коментар

Предишна публикация:
Повдигнаха обвинения на мъжете за убийството в Харманли

Капитан Андреево
Лекарства за потентност задържани на границата

Затвори